اخبار امروز 3 / 11 / 1390

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 166
نویسنده پیام
amironlin آفلاین


ارسال‌ها : 40
عضویت: 28 /10 /1390
سن: 25
تعداد اخطار: 1


اخبار امروز 3 / 11 / 1390

هشدار اردوغان به سرکوزی در مورد امضای "قانون نسل کشی ارامنه"

رجب طیب اِردوغان، نخست وزیر ترکیه، مصوبه‌ی جدید سنای فرانسه را «تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه» خواند و از رئیس جمهوری فرانسه خواست آن را امضا نکند. مجلس سنای فرانسه دیروز قانونی را تصویب کرد که بر پایه‌ی آن «انکار نسل‌کشی ارامنه به دست عثمانی‌ها» جرم تلقی خواهد شد. وزارت خارجه‌ی ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است در صورت قانونی شدن این مصوبه، «اقداماتی پیش‌بینی شده» را عملی خواهد کرد.

جدایی نادر از سیمین در دو رشته نامزد جایزه‌ی اسکار شد

آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک، معروف به اسکار، روز سه‌شنبه فهرست نهایی نامزدهای جایزه‌ی اسکار امسال را اعلام کرد. فیلم «جدایی نادر از سیمین» در این فهرست، در دو رشته‌ی «بهترین فیلم خارجی» و «بهترین فیلمنامه‌ی غیراقتباسی» نامزد دریافت اسکار معرفی شده است. اصغر فرهادی، نویسنده و کارگردان جدایی نادر از سیمین، در بخش بهترین فیلمنامه‌ی غیراقتباسی، با وودی آلن (با فیلم نیمه‌شب در پاریس) رقابت خواهد کرد.

سفیر دانمارک به وزارت خارجه‌ی ایران احضار شد

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه‌ی جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه سفیر دانمارک در تهران را به عنوان نماینده‌ی رئیس دوره‌ای اتحادیه‌ی اروپا، احضار و مراتب اعتراض شدید ایران را از تحریم های جدید این اتحادیه، به وی ابلاغ کرد. بنابر همین گزارش، علی‌اصغر خاجی، معاون اروپا و آمریكای وزارت خارجه‌ی ایران، در این دیدار گفته است نیروهایی در داخل اتحادیه‌ی اروپا با پیروی از آمریكا «درصدد تنش‌آفرینی در روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند».

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از گروه اعزامی ناظران اتحادیه‌ی عرب به سوریه خارج شدند

دو روز پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد از گروه ناظران اتحادیه‌ی عرب در سوریه بیرون می‌رود، دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز به این تصمیم عربستان پیوستند. شورای همکاری خلیج فارس، شامل کشورهای بحرین، کویت، قطر، عمان، امارات متحده‌ی عربی و عربستان سعودی، امروز (سه‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند ناظران خود را از گروه ناظران اتحادیه‌ی عرب در سوریه خارج می‌کنند. روز گذشته حکومت سوریه با پیشنهاد اتحادیه‌ی عرب مبنی بر کناره‌گیری بشار اسد و واگذاری قدرت به معاونش مخالفت کرد.

سخنرانی سالانه‌ی باراک اوباما امروز در کنگره‌ی آمریکا برگزار می‌شود

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، امروز در سخنرانی سالانه‌ی خود در کنگره به مسائل اقتصادی خواهد پرداخت. اوباما در سخنرانی خود، که قسمتی از آن منتشر شده، بر «اقتصادی که در خدمت همه باشد نه فقط تعدادی ثروتمند» تأکید خواهد کرد. نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما را متهم کرده‌اند سیاست‌هایی در پیش گرفته است که به اقتصاد آمریکا آسیب زده است.

دو تن از نامزدهای اولیه‌ی ریاست جمهوری آمریکا اسناد پرداخت‌های مالیاتی خود را منتشر کردند

در پی مطرح شدن مالیات‌دهی شماری از نامزدهای اولیه‌ی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، میت رامنی و نیوت گینگریچ اسناد پرداخت‌های مالیاتی خود را منتشر کردند. میت رامنی، فرماندار پیشین ایالت ماساچوست، اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد او در دو سال گذشته ۴۲ میلیون دلار درآمد داشته و بیش از شش میلیون دلار برای آن مالیات تعیین شده است. نیوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، نیز اسنادی از پرداخت حدود یک میلیون دلار مالیات را در سال گذشته منتشر کرده است. میت رامنی، نیوت گینگریچ، ریک سنتوروم و ران پاول چهار نامزد جمهوری‌خواه هستند که در مرحله‌ی بعدی انتخابات درون‌حزبی، هفته‌ی آینده در ایالت فلوریدا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وزارت نفت ایران در واکنش به اقدام اتحادیه‌ی اروپا: تمهیدات لازم اندیشیده شده است

وزارت نفت ایران با «عجولانه» خواندن تحریم‌های جدید اتحادیه‌ی اروپا، اعلام کرد که « هیچ گونه نگرانی در خصوص جایگزینی فروش نفت ایران با مشتریان جدید وجود ندارد». به گزارش شانا، خبرگزاری وابسته به وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه‌ای که این وزارت شب گذشته منتشر کرد گفته شده است که تنها ۱۸ درصد از نفت صادراتی ایران به اروپا صادر می‌شود و وزارت نفت «تمهیدات لازم را از مدت‌ها قبل اندیشیده» است. وزارت نفت ایران اقدام جدید اتحادیه‌ی اروپا را «استفاده‌ی ابزاری و غیرمتعارف از نفت در معادلات سیاسی حاکم بر جهان» خوانده و گفته است این اقدام بر کشورهای دیگر جهان نیز اثر خواهد گذاشت.

بر اثر دو انفجار جداگانه در بغداد دستکم ۱۰ نفر کشته شدند

صبح امروز(سه شنبه) بر اثر دو انفجار جداگانه در شهر شيعه نشين صدر بغداد دستكم ۱۰ نفر كشته و ۳۱ نفر زخمى شدند. بر اساس گزارش ها یکی از این انفجارها در نزدیکی محلی رخ داد که کارگران برای یافتن شغلی روزانه گرد هم می آمدند.

مردم تبت در تظاهراتی خواستار آزادی مذهبی شدند

طی تظاهراتی چندین هزار نفری در تبت واقع در جنوب غربی چین ، تظاهرکنندگان خواستار آزادی بیشتر مذهبی و پایان فساد اداری در این منطقه شدند. در همین حال تظاهراتی كه در لوهو مركز استان سيچوان صورت گرفت به خشونت كشيده شد و تعداد كشته شدگان در گزارش هاى مختلف بين ۱ تا ۶ نفر متغير است. بر اساس گزارش ها در پی این تظاهرات تعداد زیادی از افراد پلیس به منطقه درگیری ها اعزام شده اند.

تدابیر ویژه ای برای جلوگیری از جعل شناسنامه در ایران صورت می گیرد

رییس سازمان ثبت احوال كشور اعلام کرد شناسنامه ها تا دوماه دیگراز طریق پایگاه اطلاعات جمعیتی به صورت رایانه ای صادر می شود. به گزارش ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی ، محمد ناظمی اردكانی روز دوشنبه گفت مكانیزه شدن صدور شناسنامه رایانه‌ای از جمله اقداماتی ست كه باعث جلوگیری از جعل این سند هویتی می شود. ناظمی اردكانی افزود: زیرساخت های صدور كارت ملی هوشمند در حال اجراست و در شش ماهه اول سال آینده این زیر ساخت ها آماده می شود . رییس سازمان ثبت احوال كشور گفت: با فراهم شدن این زیر ساخت ها، در آینده، انتخابات نیز از طریق كارت هوشمند ملی صورت خواهد گرفت .

هواپیماهای جنگنده اسراییل به اهدافی در نوارغزه حمله کردند

هواپیماهای جنگنده ارتش اسراییل در حملاتی شبانه به هدف هایی در نوار غزه هجوم بردند. بر اساس بیانیه ارتش اسراییل این حملات که در پاسخ به راکت پرانی ها از نوار غزه به خاک اسراییل صورت گرفته بود یک کارخانه اسلحه سازی و سه تونل زیر زمینی را که برای قاچاق اسلحه از آن ها استفاده می شد مورد هدف قرار داد. طى ماه جارى ميلادى دستكم ۷ راكت از نوار غزه به خاك اسرایيل پرتاب شد ولى گزارشى از خسارات ناشى از آن ها منتشر نشده است.

روسیه به دولت دمشق جت جنگنده می فروشد

روزنامه روسی «کومرسان» در گزارشی از امضای قراردادی میان مسکو و دمشق برای فروش جت های جنگنده روسی خبر داد. به گزارش اين روزنامه روسى بر اساس اين معامله ۵۵۰ ميليون دلارى ، روسيه ۳۶ هواپيماى جنگنده « ياك ۱۳۰» به سوريه مى فروشد که معمولا براى حمله به هدف های روى زمين مورد استفاده قرار می گیرد. ويكتوريا نولند سخنگوى وزارت خارجه آمريكا در واكنش به گزارش روزنامه «كومرسان» گفت اگر اين خبر صحت داشته باشد «مايه نگرانى» است. به گزارش سازمان ملل از هنگام آغاز ناآرامى ها در سوريه تا كنون دست كم ۵ هزار و ۴۰۰ نفر كشته شده اند.

دو نماینده مجلس از امکان بستن تنگه هرمز سخن گفتند

دو نماینده مجلس ایران روز دوشنبه بار دیگر تهدید کردند که در صورت اخلال در فروش نفت، ایران تنگه هرمز را خواهد بست. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد اسماعیل کوثری، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه گفت اگر اخلالی در فروش نفت ایران انجام شود، قطعا تنگه هرمز بسته خواهد شد. در همین حال، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیته روابط خارجی مجلس، نیز «بستن تنگه هرمز در صورت تهدید» را «جزو حقوق ایرانیان» دانست. این اظهارات در حالی بیان می شود که وزیر امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه گفته‌بود ایران هرگز قصد بستن تنگه هرمز را ندارد.

علی عبدالله صالح رییس جمهوری پیشین یمن عازم آمریکا می شود

علی عبدالله صالح رییس جمهوری پیشین یمن برای مداوای پزشکی عازم آمریکا می شود. وی روز یکشنبه یمن را ترک کرد و به عُمان وارد شد. آقای صالح یک روز پس از تایید مصونیت از پیگرد احتمالی قضایی توسط مجلس یمن از صنعا خارج شد. دولت آمریکا روز یکشنبه با سفر علی عبدالله صالح برای درمان به این کشور موافقت کرد. "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید این اتهام را تکذیب کرد که صدور روادید برای صالح بخشی از طرح آمریکا برای نفوذ در رویدادهای سیاسی یمن است. وی افزود صدور ویزا تنها برای ضرورت های پزشکی بوده است.

وزارت امور خارجه ایران تحریم‌های اتحادیه اروپا را جنگ روانی خواند

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: «اینها همه جنگ روانی است و این گونه اقدامات تنها باعث بدتر شدن اوضاع مربوط به پرونده هسته‌ای ایران می‌شود.» وزارت نفت ایران هم در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ گونه خسارتی متوجه ایران نخواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای مهمانپرست اعمال تحریم های اقتصادی را غیرمنطقی و ناعادلانه خواند و افزود این تحریم ها «قادر نخواهد بود كه ملت ایران را از دستیابی به حقوق خود بازدارد» در همین حال وزارت خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای تحریم‌های اتحادیه اروپا را «توجیه‌ناپذیر» دانست.


سه شنبه 04 بهمن 1390 - 19:23
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group